نقشه برداری و تهیه نقشه ثبتی

  1. خانه
  2. chevron_left
  3. پروژه ها
  4. chevron_left
  5. نقشه برداری و تهیه نقشه ثبتی
1-    عنوان اصلی محتوا: روند انجام امور ثبتی ملک
2-    کلمه کلیدی اصلی انجام امور ثبتی ملک
3-    کلمه کلیدی مرتبط امور ثبتی، وکیل، اسناد
4-    خلاصه محتوا (50 تا 70

5-     کلمه)

انجام امور ثبتی ملک یکی از مهمترین موارد در زمینه قانونی و حقوقی است که در حال حاضر در کشور مشکلات زیادی بر این اساس به وجود آمده است. موارد حقوقی ملک برای موارد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. به طور مثال برای خرید و فروش و نقل و انتقال سند ، تفکیک یا افراز لازم است از امور ثبتی ملک اطلاعات کافی داشت.

 

قوانین تنظیم سند ملک

انجام امور ثبتی ملک زیر نظر کدام سازمان ها است؟

انجام امور ثبتی ملک یکی از مهمترین موارد در زمینه قانونی و حقوقی است که در حال حاضر در کشور مشکلات زیادی بر این اساس به وجود آمده است. موارد حقوقی ملک برای موارد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. به طور مثال برای خرید و فروش و نقل و انتقال سند ، تفکیک یا افراز لازم است از امور ثبتی ملک اطلاعات کافی داشت تا به درستی مراحل ثبت انجام شود و مشکلاتی در ادامه به وجود نیاید برای این کار خود فرد باید به قوانین ملک آگاه باشد یا از نماینده خود برای انجام امور کمک بگیرد. سازمان ثبت اسناد مهمترین سازمان در این زمینه است که انجام امور ثبتی ملک را به عهده دارد. این سازمان از زمان قاجار به وجود آمده و برای ثبت مالکیت اموال و املاک باید از آن کمک گرفت. سازمان ثبت اسناد برای انجام این امور وابسته به قوه قضاییه است. سازمان ثبت اسناد برای انجام امور ثبتی ملک و غیره دارای شعبه های متعدد دفتر اسناد رسمی در سراسر کشور است.

امور ثبتی دارای قوانین و ضوابطی است که باید با آگاهی به آنها برای انجام امور ثبتی اقدام کرد. برای همین از وکلا و کارشناسان امور ثبتی برای این کار استفاده می شود. امور ثبتی می تواند مربوط به موارد زیادی باشد. این امور ممکن است مربوط به ملک و املاک، اسناد مختلف، ثبت شرکت، ثبت برند تجاری، اختراع و غیره باشد

آشنایی با امور ثبتی ملک و قوانین

متخصصین انجام امور ثبتی ملک

مسائل حقوقی در تمامی کشورها دارای موضوعات و مباحث بسیاری است که مطلع بودن از آنها برای هر شخص بسیار مشکل است به همین دلیل تنها افراد خاصی در این زمینه فعالیت می کنند صلاحیت مشاوره و راهنمایی امور را دارند . این افراد کارشناسان دادگستری و وکلا هستند که به عنوان نماینده قانونی شما انتخاب می شوند تا مسائل قانونی و حقوقی را برای شما انجام دهند. برای این کار باید به یک دفتر اسناد رسمی مراجعه کنید و فردی که به این امور آشنایی دارد را وکیل خود قرار دهید. کارشناسان دادگستری که مجوز وکالت دارند نیز می تواند این امور را به عهده بگیرند. این افراد با به عهده گرفتن وکالت موکل خود برای پیگیری مسائل انتخاب می شوند و با تسلطی که به قوانین دارند می توانند در موارد مربوطه از حقوق موکل خود دفاع کنند.

در چه مواردی از وکلا استفاده می شود؟

اسناد رسمی مدارکی هستند که به صورت رسمی به ثبت رسیده اند و دارای اعتبار و اختیاراتی هستند. این اسناد به مالک اجازه خرید و فروش و یا واگذاری اموال را می دهند در صورتی که فرد دیگری نسبت به این اسناد اعتراضی داشته باشد می تواند از طریق قانون بامدارک و اسناد اقدام کند. در این میان وکیل امور ثبتی برای حل اختلافات موظف است تا از اسناد و مدارک استفاده نماید تا حق و حقوق افراد ضایع نشود. فرد مدعی و معترض می تواند برای اثبات جعل بودن سند مدارک لازم را فراهم و ارائه کند و از یک وکیل برای انجام این امور کمک بگیرد، در غیر این صورت ادعای او بی نتیجه و باطل است. وکیل امور حقوقی و ثبتی می تواند در زمینه های مختلف به موکلین خود مشاوره دهد و برای انجام امور ثبتی ملک یا موارد دیگر مانند ثبت شرکت و برند تجاری برای موکل خود اقدام کند. میزان اختیارات وکیل بستگی به قراردادی دارد که ما بین موکل و وکیل در دفتر اسناد رسمی به ثبت رسیده است. یکی دیگر از اموری که وکلا می توانند انجام دهند تنظیم سند  و قراردادها برای موکل خویش است.

دسته بندی در امور ثبتی

موارد حقوقی در امور ثبتی ملک متفاوت است. دعاوی می تواند در جنبه های مختلفی از ملک مانند اسناد معارض، تحدید حدود، ابطال سند، اعتراض به عملیات ثبتی و اعتراض به افراز اتفاق بیفتد و هر کدام از این موارد نیازمند قوانین و اسناد و مدارک خاصی است. دعاوی ملکی و ثبتی با هم متفاوت هستند دعاوی امور ملکی در رابطه با خود ملک اتفاق می افتد در صورتی که دعاوی ثبتی مربوط به عملیات ثبت اسناد است. وکیل امور ثبتی می تواند با دنبال کردن امور و استفاده از قوانین و شواهد و مدارک و اسناد ملک برای محقق شدن حق موکل خود اقدام کند و پرونده را سریعتر پیش ببرد.

در حال حاضر یکی از بیشترین مشکلات مربوط به انجام امور ثبتی ملک، مالکیت معارض است در این مورد دو سند مربوط به یک ملک ارائه می شود که مربوط به حقوق ارتفاقی یا خود ملک است. در این دعوی دادگاه با توجه به این که کدام سند زودتر ثبت شده باشد حکم را اعلام می کند و سندی که زودتر ثبت شده باشد را دارای اعتبار اعلام می کند. در برخی از این دعاوی مشکلات مربوط به اشتباهات ثبتی است که ممکن است به دلیل بی توجهی و بی دقتی در مراحل ثبت اسناد توسط افراد سازمان پدید آمده باشد.

انجام امور ثبتی ملک

 

 

 

 

 

 

 

طراحی نما
آشنایی با کارشناس رسمی دادگستری راه و ساختمان و ویژگی های آن
فهرست