طراحی ویلاهای مدرن و کلاسیک

  1. خانه
  2. chevron_left
  3. خدمات
  4. chevron_left
  5. طراحی ویلاهای مدرن و کلاسیک

طراحی ویلا زیبا

طراحی ویلا مدرن و کلاسیک

طراحی ویلا مدرن و کلاسیک دو سبک از پرطرفدارترین سبک هایی است که در حال حاضر برای ساخت ویلاها استفاده می شود. سبک های متفاوت دیگری از طراحی ویلا وجود دارد که با عنوان های ساحلی و نئو کلاسیک شهرت دارند اما از میان همه این سبک ها طراحی ویلا مدرن و کلاسیک بیشترین توجه را به خود جلب کرده است. از مهمترین قسمت های طراحی ویلا طراحی پلان ویلا است که تاثیر زیادی در طراحی داخلی آن نیز دارد. که از موارد زیادی تاثیر می پذیرد.

عوامل مهم در طراحی ویلای مدرن و کلاسیک

فضا

یکی از مهمترین عوامل در طراحی ویلای مدرن و کلاسیک مقدار فضایی است که برای طراحی در نظر گرفته می شود. در طراحی برای فضاهای کوچک سعی می شود بیشتر از طراحی های کاربردی استفاده شود تا حجم بیشتری از فضا مورد استفاده قرار گیرد در صورتی که در ویلاهایی که پلان آنها دارای فضای کافی است می توان از طراحی هایی استفاده کرد که بیشتر برای زیبایی به کار می روند و در بیشتر مواقع تنها جنبه تزیینی دارند. به همین دلیل می توان از طراحی های کلاسیک بیشتر برای ویلاهای بزرگ استفاده کرد و از طراحی های مدرن و ساده برای ویلاهای کوچکتر استفاده کرد تا بتوان فضا را بزرگتر نشان داد.

موقعیت ویلا

یکی دیگر از گزینه هایی که در طراحی ویلای مدرن و کلاسیک تاثیر گذار است موقعیت زمین ویلا است. یکی از اصول مهم در طراحی تناسب و همبستگی میان طراحی و محیط اطراف است. تناسب به معنی تشابه با سایر عناصر نیست اما الهام گرفتن از فضای اطراف می تواند به تقویت طراحی منجر شود. مصالح مورد استفاده در طراحی ویلا باید با شرایط اقلیمی سازگاری داشته باشد تا بتواند دوام بیشتری داشته باشد. در برخی شرایط آب و هوایی لازم است برای حفظ دما فضای داخلی عایق استفاده کرد یا پلان های خیلی باز برای مناطق سرد مناسب نیست و در صورت اجرا نیاز به تاسیسات زیادی دارد. به همین دلیل طراحی ویلای مدرن و کلاسیک باید بیشترین تعامل را با محیط داشته باشد تا هزینه های کمتری برای وفق دادن با محیط صرف شود.

 

طراحی ویلاهای کلاسیک

فرهنگ و سلیقه

فرهنگ نقطه بسیار پر رنگی در طراحی است. طراحی برای فضاهای مختلف ضمن کاربردی و همخوانی با محیط تا حدودی به سلیقه افراد بستگی دارد. که این سلیقه ها وام گرفته از شرایط زندگی و فرهنگی است که در انسان ها نهادینه شده است به همین دلیل برخی طراحی ویلا مدرن و کلاسیک بیشتر به سلیقه و نظر افراد بستگی دارد. برخی گرایش بیشتری به سمت طراحی های کلاسیک دارند و فرهنگ و آداب و رسوم را در زندگی محترم می شمارند و به بسیاری از قوانین گذشتگان مقید هستند. و اغلب همه چیز را در چارچوب مشخصی تعریف می کنند و برای آنها زیبایی به معنای اصالت و حفظ اصول است. به همین دلیل اشتیاق بیشتری به طراحی های کلاسیک دارند و سعی می کنند این اصول در بنایی که زندگی می کنند نیز نمایان باشد. سبک کلاسیک با نقش های بسیار بر دیوار ها و رنگ های داخلی بسیار گرم و طرح های شلوغ شناخته می شود. کاغذ دیواری های بسیار لوکس و اشیا تزئینی در کنار ستون هایی با مقطع دایره یکی از جزء های جدا نشدنی در این نوع طراحی اشرافی است.

اما در طراحی مدرن همه چیز به سرعت تغییر شکل می دهد فضاهای باز با جزئیات کمتر و مبلمان هایی با رنگ های روشن و کاغذ دیواری هایی بسیار ساده باعث ایجاد محیطی بسیار خلوت می شود. پنجره های بزرگ و بهره گیری از نور خورشید از دیگر المان های طراحی مدرن است. طراحی مدرن سعی می کند در تعامل با محیط زسیت عمل کند و سعی آن به کار بردن کمترین اشیا و وسیله ها در فضای داخلی است. مصالح در سبک مدرن بسیار متنوع است و دوستداران این نوع سبک بیشتر علاقه به آرامش و آزادی دارند و سعی می کنند قالب های و چارچوب ها را تا حد زیادی کاهش دهند. در طراحی ویلاهای مدرن سعی می شود تا فضای بیرون از ساختمان بیشتر قابل دید باشد. در طراحی ویلاهای مدرن تقریبا هر طراحی و فضا دارای یک عملکرد است و تکنولوژی در ساخت این ویلاها نقش مهمی را ایفا می کند. فرم کلی در ویلاهای مدرن دارای خطوط صاف است و معمولا زاویه ها در این نوع ساختمان ها خیلی متنوع و شکسته نیستند. رنگ های خنثی بیشتر میزان رنگ استفاده شده در این نوع طراحی ها هستند و اغلب یک رنگ دیگر برای روح بخشی و در تضاد با سایر رنگ ها استفاده می شود.

طراحی ویلاهای منحصر بفرد

پلان ها در طراحی ویلاهای مدرن بسیار ساده هستند و پیچیدگی سبک کلاسیک در آنها دیده نمی شود. یکی دیگر از ویژگی های که طراحی ویلا مدرن و کلاسیک را از هم متمایز می کند هزینه است. ویلاهایی با طراحی مدرن از دید اقتصادی به صرفه تر هستند زیرا هر چیزی در این نوع ویلاها نقشی کاربردی دارد و تجملات و تزئینات جایی برای عرضه ندارند.

 

 

طراح انواع نماهای مدرن و کلاسیک و ارائه نقشه های فاز 2 اجرایی
انجام کلیه امور نقشه برداری توسط کارشناسان رسمی دادگستری
فهرست